2013. április 3., szerda

Búváros 2. - Hogyan szerezzünk búvár vizsgát


És most akkor arról, hogy miként szerzi meg az ember a búvár vizsgát. Először is, bár nagyon bonyolultnak tűnik, nem az. Az egész procedúra megvan 2-3 nap alatt, ha egy búvár helyszínen csináljuk, de Magyarországon se lehet több plusz egy-két napnál. Az első lépcső az ú.n. Open Water Diver, ami 18 méteres mélységig jogosít fel a merülésre. Ez már egy kb. 5 emeletes ház mérete, elég király (persze néhány merülés után már mennél lejjebb).

Ugyan nincs tengerünk, mégis van Magyarországon egy csomó búvárklub. A legegyszerűbb, ha az ember elmegy egy ilyen klubhoz, ami közel esik (itt lehet keresni), és ők mindent elintéznek. Én a Dugong Club-ot választottam, mert jó barátom, Szentkláray Balázs ott a jani. :) Ezt a döntésemet nem is bántam meg, príma oktatást kaptam.

Kurzusok / vizsgák

  1. Elméleti vizsga (elméleti oktatás, aztán tantermi vizsga. Ha figyeltél, nem lesz nehéz egyáltalán.
  2. Védett vízi vizsga (medencében néhány gyakorlat elvégzése) Én az Aquaworldben csináltam meg. Ez az oktatás/vizsga hozzászoktat a felszerelések használatához, és biztossá teszi a mozgásodat
  3. Nyílt vízi vizsga (összesen négy merülés) A négy merülés minimum két napig tart, mindenféle feladatokat kell megcsinálni, amiket a medencében megcsináltál, de azért 18 méteren parásabb. (maszk levétele, majd visszarakása, mellény és palack levétele, stb.). Nagy móka amúgy, Magyarországon bányatavakban szokták tartani, de persze szinte bármelyik tengerparti településen van rá lehetőség.

Az elméleti vizsgának van egy alternatívája, a PADI eLearning. Nem tudom igazából hogy ez drágább-e vagy olcsóbb, mint egy klubnál, de én az elméletet így csináltam, és interneten vizsgáztam is le, mivel minél kevesebb időt akartam Balin eltökölni ilyenekkel, meg abban az időben épp Bécsben dolgoztam, és esténként a szállodában amúgy sem volt dolgom. Végigrágni magad a tanulmányon azért igénybe vesz néhány estét (összesen kb. 10-20 óra nettó).

A vizsga után kapsz egy papírt, majd postán néhány héttel később egy kártyát. És már mehetsz is a világba búvárkodni - természetesen vezetővel. Persze anélkül úgyse akarnál az elején...

Ja, és még egy részlet, ami nyilván mindenkit érdekel: összesen kb. 100 rongy.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése